Jævla utlending!

05/12/2017

Om Finn-jævler, pissepauser og blasfemi!

Alle som kjenner meg vet at jeg har finske aner....

Det var en fin sommerdag i juni 2010. Vi satt i bilen på vei sørover mot Farsund. Angie Hammer & The Nails hadde spillejobb på Pakkhuset i byen. Besetningen på denne tiden bestod av Christoph Munch (bass), Eirik Grana Nybu (gitar), Rino Bjørnø (trommer) og meg selv på gitar og vokal. Etter avkjørselen ved E18 måtte Rino ut for å lette på trykket, så vi stoppet langs veien på det mest upraktiske stedet vi kunne finne. Plutselig stod det fire mann på rekke og helte vann av potetene i veikanten mens bilene tuta og blinka med lysa. Vi satt oss inn, Christoph startet opp bilen og begynte å kjøre. Eirik og jeg kikket på hverandre , men sa ingenting. Vi lurte på hvor lang tid det skulle ta før han oppdaga at Rino fortsatt stod å pissa.....

Vel fremme ved pakkhuset ble vi tatt godt imot av innehaver Terje Ousdal og geleidet backstage for å hilse på lydmannen. Etter litt rigging og vel utført lydsjekk var det tid for å kjøre til Hotellet som vi skulle bo på. Innkvartering forløp på sedvanlig vis - dvs helt uvanlig for vanlige folk - og etter den obligatoriske innvielsespilsen med påfølgende ommøblering av rommet var det tid for middag i restauranten.

Mens vi satt og ventet kunne vi ikke unngå å legge merke til at det foregikk noe i hotell-puben som lå plassert på motsatt side av resepsjonen. Der var det et selskap med relativt voksen snittalder og det satt en skopusser fra Napoli bak et plastikk klaviatur og kauket.

"Hva er det han driver med"?? - lurte vi på... Spiller han en Tom Petty-låt? Forfjamset kunne vi konstatere at vi bivånet en Danskebåt-versjon av "Free fallin`"..... BLASFEMI!!! ....ble det ropt idet middagen kom på bordet... vi smilte pent til servitøren.

En som ikke smilte like pent var en eldre dame som satt ved bordet bortenfor oss. Hun snudde seg mot oss, lente seg fremover og spurte

- " er dere rogalendinger"??

-"Nei, vi er fra Telemark", svarte vi høflig.

Hun fulgte opp med å si "Ja, selv er jeg finn-jævel"

- "Så artig", svarte jeg . Det er jeg også....litt"

Hæ? Jævla utlending!!!

Som en anekdote kommer denne lille etterslenger`n som hendte da vi var ferdige å spille for kvelden. Det var blitt sent og vi var sultne. Det eneste stedet i byen som serverte nattmat var et gatekjøkken like om hjørnet, fikk vi opplyst. Så da satte vi kursen dit. Et litt morsomt opptrinn sitter friskt i minnet: 


Rino peker på menyen og sier 

"jeg tar en bacon-cheese"

Innehaveren svarer spørrende "hamburger"?

"Nei, bacon-cheese"

"cheeseburger"?

"Nei, cheeseburger med bacon"" 

aaha---hamburger!!"

"Drit i det, jeg tar pølse i brød!" 


Jeg dro på nachpiel i sauna`en min....

www.rocketrollet.no
Powered by Webnode
Create your website for free! This website was made with Webnode. Create your own for free today! Get started