Legebesøk til besvær.

21/12/2017

Why does it hurt when I pee?

Denne historien har ikke så mye med musikk å gjøre, men jeg synes likevel den er såpass rock`n roll at den er verdt å dele med dere. Det hele avstedløp på begynnelsen av 2000-tallet en gang i forbindelse med fornyelse av sertifikat. Det var kommet nye regler i Nord-Korea, må vite...... Jeg ønsket å beholde retten til å kjøre 7, 5 tonn og følgelig måtte jeg til lege og foreta en helsesjekk.

Lett, tenkte jeg....

Omsider opprant dagen da jeg skulle til legen. Jeg er ikke akkurat noen morgenfugl, så jeg ravet rundt på soverommet før jeg fikk peilet inn kursen mot badet. Jeg stilte meg ved dassen, fisket frem kameraten og skulle til å utføre morgenritualet. Da kom jeg plutselig på at jeg måtte levere pisseprøve hos legen. Strålen var halvveis ute og jeg knep igjen det jeg var kar om. Jeg hoppet utålmodig rundt i kåken for å finne noe å avlevere i, og omsider fant jeg et syltetøy glass innerst i et skap. Det funker, tenkte jeg og lot det stå til. Aaaaahhh......

Vel fremme hos legen gjorde de store øyne da jeg fisket frem et syltetøyglass med skrulokk fra lomma og satte på disken.

"Her er prøven" sa jeg.

Inne hos Dr. Lege var det tid for synstest. " Kan du lese den nederste linjen" sa han til meg.

"Made in Taiwan" svarte jeg. Jeg hadde hørt en historie om en kar som hadde gjort dette før og syntes det var ganske morsomt. Det syntes ikke legen!

Etter vel utført synstest var resultatet fra urinprøven kommet.

"Er det diabetes i familien din" spurte legen.

"Nei, hvordan det" svarte jeg.

"Det er funnet spor av sukker i urinen din!" forklarte han.

Jeg skvatt litt til med det samme, men da jeg fikk summet meg kom jeg frem til at det måtte være på grunn av syltetøy glasset. Jeg hadde jo ikke akkurat vasket det veldig grundig, pissatrengt som jeg hadde vært på morrakvisten.

Legen så på meg.... "Jaha? Du får komme tilbake i morgen da, med en ny prøve"

"Ja, det er greit. Da sees vi i morgen" sa jeg.

Neste morgen forløp omtrent på samme vis som dagen før. Jeg stilte meg opp foran dass og skulle til å begynne å pisse.

"Faen! Pisseprøven" tenkte jeg.

Igjen måtte jeg knipe sammen og steppe rundt som en Fred Astaire på speed for å finne noe jeg kunne bruke. Desperat fant jeg en flaske med platerens ( væske til å vaske LP-plater med.) Jeg helte ut resten av innholdet og skylte flasken i springen før jeg atter fikk avlevert min kroppsvæske. Aaaaahhhhhh.......

På legekontoret ble jeg møtt av to(!) leger denne dagen, da mitt navn ble ropt opp og jeg måtte innfinne meg hos medisinmannen.

"Hammer, det er funnet sprit i urinen din! Hvordan forklarer du dette"?

"Øøøh..Hæ?" Tja...altså, kan det være fordi jeg leverte urinprøven min i en flaske med platerens?"

Jeg ble møtt av granskende blikk, deretter vekslet de blikk seg imellom før de igjen så på meg. Jeg ble beordret ned på apoteket for å kjøpe en sånn plastkopp som man vanligvis bruker for å levere urinprøven i. Deretter måtte jeg sitte på venteværelset helt til jeg følte naturen kalle. Så måtte jeg - under oppsyn - gå inn på kundetoalettet for å avlevere urinprøve nummer tre! Denne gangen var alt på stell og jeg ble jaget ut.

Jeg tror det ble pratet litt om denne episoden på pauserommet for jeg har fått noen merkelige blikk fra de ansatte når jeg har vært innom for å fornye sertifikatet siden den gang, selv om det går 5 år mellom hver gang.

Jeg har ledd mye av denne hendelsen selv og jeg tenker på den hver gang jeg skal rense en plate.

Her er et tips: sett frem egnet redskap for avlevering av urinprøve kvelden i forveien!

www.rocketrollet.no
Powered by Webnode
Create your website for free! This website was made with Webnode. Create your own for free today! Get started